Menig marketingbureau roept bedrijven op om ‘online zichtbaar’ te zijn, maar is na de pandemie nog niet iedereen online actief? Het voorbije jaar, 2020, zijn heel wat bedrijven hun online verhaal actiever gaan inzetten via oa. social media kanalen. Maar deze ‘online zichtbaarheid’ alleen volstaat niet meer als je echt wil groeien met je bedrijf de komende tijd. Wat dan wel?

Een business bestaat uit 2 delen; aan de ene kant heb je je bedrijf die producten en/of diensten aanbiedt en verkoopt. Aan de andere kant heb je het merk, nl. de persoonlijkheid, de associaties die men maakt met je bedrijf en de emoties die je business oproepen. Laat het ons ‘the body & the soul‘ van je business noemen.

De focus ligt heel vaak op het groeien van je bedrijf, wat natuurlijk zeer belangrijk is. Maar als je echt een business op lange termijn wil uitbouwen dan moet je van je business een sterk merk maken.

Mensen kopen van mensen. Mensen worden aangetrokken door verhalen en mensen zijn geconnecteerd door emoties. Dit gaat dus nog een stapje verder dan enkel over je producten en/of diensten vertellen en online ‘zichtbaar zijn’. We noemen het ‘the brand secret‘, de aantrekkingskracht van een merk.

Om de ‘brand secret’ succesvol toe te passen in je business & branding strategieën, start je met een checkup van je gedachten en gevoelens.

  • Welke overtuigingen, gedachten heb je op dit moment over je business?
  • Merk je dat je klein denkt, dat je limiterende overtuigingen hebt?

Dan is dit stap 1 om hierin verandering te brengen.

In een volgende stap ga je jouw businessdoelen erbij halen en kijk eens hoe je ze in je hoofd al kan beleven.

  • Wat voel je?
  • Wie ben je?
  • Wat zie je?
  • Hoe ervaren mensen jouw merk?
  • Wat vertelt men over je merk?

Schrijf het op en plaats er (indien mogelijk) visuele beelden bij (vb. foto’s, quotes,…).

Tenslotte ga je over tot actie. Analyseer je merkidentiteit, je doelgroep (die zeker en vast weer andere behoeften en noden heeft na het ‘resetjaar’ 2020), je boodschap en via welke content + strategie je kan bijdragen aan de ‘brand secret’.

Je zal zien dat je bedrijf een magneet wordt voor je doelgroep en deze aantrekkingskracht is goud waard om je business succesvol te maken én te houden op lange termijn. Make it happen!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *